Aan de slag met MijnKPN: dit kun je met de KPN-app

Aan de slag met MijnKPN: dit kun je met de KPN-app

Heb je een abonnement bij KPN, dan kun je gebruikmaken van de MijnKPN-app. Smartphone.nl legt alle mogelijkheden van de app uit.

Alle mogelijkheden van de MijnKPN-app

KPN heeft een eigen app waar klanten alle informatie over hun abonnement vinden en acties rond dit abonnement ondernemen. Om hier gebruik van te maken moet je eerst de app downloaden en inloggen met je MijnKPN-account.

MijnKPN-app downloaden

De MijnKPN-app is zowel voor iOS als Android beschikbaar. Via onderstaande links download je de app voor jouw smartphone. Hieronder vind je de links naar de apps op beide platformen:

MijnKPN in de Play Store voor Android

MijnKPN in de App Store voor iPhone

Internetbundel en beltegoed checken

Het belangrijkste onderdeel van de MijnKPN-app is de mogelijkheid om snel te controleren hoe het met je internetbundel en beltegoed gaat. Daarom staat jouw verbruik op het hoofdscherm zodra je inlogt. Zo weet je direct waar je aan toe bent.

De balk geeft aan hoeveel procent van je totale bundel jij al hebt verbruikt. Aan het eind van deze balk staat je maximaal aantal MB’s voor de huidige maand. Het aantal MB’s dat bovenin vlak onder ‘Verbruik’ staat is wat je deze maand al hebt verbruikt. Daaronder staat vermeld hoeveel dagen je internettegoed nog geldig is. Heb je bijvoorbeeld al tachtig procent van je internetbundel verbruikt en heb je nog enkele weken te gaan, dan moet je dus oppassen.

Hetzelfde geldt natuurlijk voor je bel- en sms-bundel, al hebben veel KPN-abonnementen tegenwoordig onbeperkt bellen & sms’en. Is dat bij jou ook het geval, dan staat hier dus geen balk.

mijnkpn

Razendsnel inloggen

Als je regelmatig even je verbruik wil checken in de app, is het onhandig om elke keer het wachtwoord in te moeten vullen. Dat is gelukkig niet nodig. Ga je in het menu naar ‘Instellingen’, dan vind je daar de optie om een pincode en een vingerafdruk in te stellen. Op deze manier hoef je enkel nog je vinger op de vingerafdrukscanner te leggen om in te loggen en direct je verbruik te zien.

Heb je al betaald?

Zoek je informatie over je abonnement, dan ben je bij de MijnKPN-app ook aan het juiste adres. In het menu bij het kopje ‘Abonnement’ vind je informatie over jouw contract. Namelijk wanneer je abonnement afloopt en vanaf wanneer je jouw abonnement mag verlengen. Tevens zie je op dit scherm hoeveel je nu maandelijks betaalt voor je abonnement.

Bij het kopje ‘Facturen’ vind je welke facturen er zijn geweest en of je die hebt betaald. De prijzen zie je overzichtelijk in een grafiek en daaronder staan de facturen per maand. De maandfacturen open je voor een volledig overzicht.

Scroll je op het Facturen-scherm naar beneden, dan staan daar wat links om actie te ondernemen. Zo vind je daar een link om je rekeningnummer te wijzigen, of informatie te krijgen als een factuurbedrag anders is dan verwacht.

Deel je MB’s of doneer ze

Heb je toch niet zoveel MB’s gebruikt als je had gedacht? De app geeft je de mogelijkheid om daar wat mee te doen. Heb je meerdere abonnementen van KPN op hetzelfde woonadres, dan deel je de MB’s makkelijk met je familie of huisgenoten. Dat kan in het menu bij het kopje ‘MB’s delen’. In dit scherm kies je een hoeveelheid en een ontvanger.

Heb je niemand in je huis met een KPN-abonnement die MB’s nodig heeft, dan is het ook mogelijk om ze te doneren. Dat doe je in het MB’s delen-scherm. Niet alleen ondersteun je op deze manier onder andere het Rijksmuseum of Schaatsbond KNSB, maar ontvang je ook extra’s. Bij enkele organisaties krijg je namelijk via sms een kortingsbon voor je toegangskaartje. Tevens ding je bij sommige organisaties mee voor een prijs. Meestal bestaat deze prijs ook uit toegangskaarten. Heb je aan het eind van de maand dus nog MB’s over? Doe er iets goeds mee!

mijnkpn

Extra functies en hulp bij problemen

Bij het kopje ‘Extra opties’ vind je extra mogelijkheden als KPN-klant. Dit is de plek om onder andere extra MB’s of belminuten te kopen. Hier zet je tevens je Spotify Premium uit, mocht dat onderdeel zijn van je KPN-abonnement. Andere opties zijn KPN ToestelVeilig, waarmee je jouw toestel extra beveiligd. En KPN Wifi, waardoor je gebruik kunt maken van KPN-wifi op hotpots.

Ook is de MijnKPN-app de startplek als je problemen hebt. Zo kun je via ‘Storingen’ kijken of er eventueel een storing is. Via ‘Service en contact’ vind je links naar het forum, de sociale media-kanalen van KPN en verdere hulp met je vragen over de verschillende producten.

Geschreven door Erwin Vogelaar

Freelance journalist uit Utrecht. Schrijft over tech, games, social media en een beetje religie. Maakt tussendoor ook graag een podcast. Houdt van verhalen in alle vormen.

Bekijk profiel