KPN biedt schadevergoeding voor klanten in Frankrijk

KPN biedt schadevergoeding voor klanten in Frankrijk

KPN heeft op zijn site en via advertenties in onder andere De Telegraaf laten weten dat klanten ongeveer een week lang onbereikbaar waren op vakantie in Frankrijk of Monaca eventueel een schadevergoeding kunnen krijgen.

“Er is geen excuus voor de storing in Frankrijk. Waarvoor onze welgemeende excuses”, meldt de halve pagina vullende advertentie. Inmiddels kunnen KPN-, Hi-, Telfort- en Simyo-klanten weer naar hartenlust bellen, sms’en en mobiel internetten in Frankrijk en Monaco, maar dit heeft volgens KPN dus veel te lang geduurd.

Het bedrijf noemt de storing zelf ‘omvangrijk en technisch zeer complex’, waarbij meerdere buitenlandse telecomproviders betrokken waren. De drukte op het netwerk is in deze vakantieperiode ook veel groter. KPN’s grote storing heeft ongeveer van 20 juli tot 24 juli geduurd.

Financiële compensatie voor storing mogelijk

KPN-, Hi-, Telfort- en Simyo-klanten kunnen via de website van KPN zien hoe ze eventueel aan een schadevergoeding kunnen komen. Dit moet wel voor 14 september gebeuren en de aanvraag moet voorzien zijn van papieren of digitale stukken die laten zien dat er schade is geleden, bijvoorbeeld door het moeten betalen van belkosten via andere kanalen.

Hierbij moet je dus denken aan kosten die zijn gemaakt voor het internetten in een internetcafé, omdat je mobiel onbereikbaar was, bel- en internetkosten in een hotel (daar betaal je soms voor je wifi) en buitenlandbundels die je niet op hebt kunnen maken.

Geschreven door Thomas Haenen

Techjournalist uit Nijmegen. Afgestudeerd als Amerikanist, maar duikt met enthousiasme in de wereld van smartphones en tablets. Kan je ook alles vertellen over literatuur en Theodore Roosevelt.